1477647080-1459433756-melanie (1)

Zoek je goede bekkenfysiotherapie in Den Haag?

Maak vandaag nog je afspraak

Fijn dat je hier bent, ik ben Melanie, fysiotherapeut in Den Haag. Mijn collega's en ik helpen je graag bij lichamelijke- en pijnklachten.

• Altijd direct een afspraak in de buurt
  • Contracten met alle zorgverzekeraars
  • Ruim 12.000 tevreden patiënten geholpen

Telefonisch bereikbaar: werkdagen 8.00 - 20.30 en zaterdag 9.00 - 12.30 Wij behandelen dagelijks: 8.00 - 20.00 en weekenden

Home » Jouw behandeling » Bekkenfysiotherapie

Terug in balans met bekkenfysiotherapie

Bekkenfysiotherapie: een probleem met je bekkenbodemspier

Je bekkenbodemspier is voor een groot deel verantwoordelijk voor het functioneren van het gebied rondom je lage rug zoals je bekken, bekkenbodem en alle organen die daar zitten waaronder je blaas, baarmoeder, prostaat en darmen. Werkt deze spier niet helemaal naar behoren? Dan kun je last van klachten krijgen.

Welke klachten horen bij bekkenfysiotherapie?

Bekkenfysiotherapie wordt vaak geassocieerd met zwangere vrouwen. We begeleiden inderdaad vrouwen tijdens de zwangerschap, rondom de bevalling en bij het herstellen na afloop. Maar ook voor moeilijk plassen, pijn in je onderbuik, pijn bij het vrijen of algemene pijn in je bekkengebied kan bekkenfysiotherapie helpen. Maak direct een afspraak om te ontdekken wat we voor jou kunnen betekenen.

Gerichte bekkenfysiotherapie voor herstel

Een behandeling bekkenfysiotherapie bestaat uit een combinatie van uitleg en inzicht. Veel mensen zijn zich namelijk niet bewust van de spieren rondom hun bekken. We helpen je bij het herkennen van deze spieren en hoe je ze bewust kun aanspannen en ontspannen. Door je te laten voelen wat het precies doet kun je bewust bepaalde houdingen en bewegingen doen of vermijden.

Het verbeteren van je spierfunctie

De bekkenbodemspier is er samen met de buik- en rugspieren verantwoordelijk voor dat de kern van je balans in orde is. Door advies te geven over je houding, je eet- en drinkgedrag, de belasting van de bekkenbodem en door middel van specifieke oefeningen verbeteren we samen met jou de spierfunctie en zorgen we dat de kans op herhaling van de klachten minimaal worden.

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag?

Wat onze klanten zeggen